Wymiany międzynarodowe
Erasmus+ 2021 – wymiana wirtualna

Erasmus+ 2021 – wymiana wirtualna

Dzień 1: Laura

Projekt Erasmus + rozpoczął się w naszej szkole we wtorek 4.05.2021r. o godzinie 9:00. Było to spotkanie online w języku angielskim z uczniami i nauczycielami z Turcji, Włoch i Portugali. Było nas około 40 osób.

Zaczęliśmy od przedstawienia się. Każdy z nas opowiedział coś o sobie. Następnie każda ze szkół pokazała swoją prezentację. Z nich mogliśmy się dowiedzieć wielu ciekawych rzeczy o kraju, mieście i szkole np. to że szkoła w Turcji ma aż dwa helikoptery, którymi czasem latają uczniowie. Prezentacje o Polsce, Krakowie i szkole przygotowaliśmy wcześniej w domu i zaprezentowaliśmy online. Po przerwie obejrzeliśmy filmik o cyberbullyingu, który jest tematem projektu. Dzień w szkole zakończył się około godziny 14:00.

Dzień 2:  Krzysiek

9:00. Równo o 9 połączyliśmy się na zoomie wraz z pozostałymi krajami Turcją, Włochami i Portugalią.

9:20. Następnie przeszliśmy do oglądania krótkiego filmiku na temat cyberbullyingu, po którym mieliśmy za zadanie odpowiedzieć na kilka pytań.

10:30. Po przerwie nastał czas na zabawę na stronie Gartic.io . Jedna osoba losowała rzecz, którą miała narysować, natomiast reszta uczniów miała zgadnąć hasło.  Po świetnej zabawie nastał czas na przerwę.

12:00. O 12 nastał czas na wspólne granie w Kahoot. Gra polegała na jak najszybszym zaznaczaniu poprawnych odpowiedzi na temat Cyberbullyngu. Był to na razie koniec zabaw i gier ☹ – udaliśmy się  do naszych domów.

18:00. O godzinie 18 spotkaliśmy się na Zoomie. Celem wzajemnej integracji. Rozmawialiśmy o jedzeniu popularnym w naszych krajach oraz o naszym hobby.

Dzień 3: Ala

Czwartek, 6 maja, trzeci dzień wirtualnej wymiany z Turcją, Portugalią i Włochami. Po pierwszym i drugim dniu, kiedy to mieliśmy okazję poznać troszkę siebie, swoje szkoły i miasto z niecierpliwością czekaliśmy na kolejny dzień. Poprzedniego dnia otrzymaliśmy maila z rzeczami, które mieliśmy przynieść na dzisiaj. Nikt z nas nie wiedział, do czego będą nam potrzebne. Na początku dnia wypełnialiśmy na tablecie odpowiedzi związane z cyberbullyingiem, który był tematem przewodnim naszej wymiany online. Dopiero pod koniec dnia dane nam było dowiedzieć się, co będziemy robić z rzeczami, które przynieśliśmy. Mieliśmy wykonać eksperyment polegający na zrzuceniu jajka z danej wysokości, by to nie rozbiło się. Jak łatwo to brzmiało, takie nie było. Próbowaliśmy jak najróżniejszych sposobów, lecz niestety nie podołaliśmy wyzwaniu. Na szczęście następnego dnia otrzymaliśmy drugą szansę.

Dzień 4: Michał

Na początku zajęć zrobiliśmy łódkę z papieru  i wrzucaliśmy do niej pieniążki. Wygrywała drużyna Portugalii, której łódka utrzymała największy ciężar. Nasza szkoła zajęła 3 miejsce. Następnie wszystkie drużyny wspólnie układały puzzle z flagami krajów uczestniczących w projekcie. Był to ostatni dzień projektu: pożegnaliśmy się z naszymi nowymi przyjaciółmi mając nadzieję, że spotkamy się we wrześniu.

Wrażenia z wymiany: Nikodem

Dla mnie projekt Erasmus+ był bardzo ciekawą i nietypową formą pokazania tego, czym jest cyberbullying. Dzięki możliwości uczestnictwa w tym projekcie oderwałem się na chwilę od zajęć szkolnych online i spędziłem czas z kolegami i koleżankami – na żywo. Miałem możliwość poznania rówieśników z innych krajów – Włoch, Portugalii, Turcji. Mimo, że dzieliło nas sporo kilometrów i spotkania odbywały się w formie online, czułem jakbym spotykał się z tymi wszystkimi uczniami i nauczycielami na żywo. Panująca atmosfera na spotkaniach, projekty oraz zadania, które mieliśmy wykonać sprawiały, że był to dla mnie naprawdę fajnie spędzony czas. Musiałem zmobilizować się do używania języka angielskiego w mowie. Przekonałem się, że da się pokonać barierę językową, strach przed tym, że czegoś nie będę wiedział jak powiedzieć, że czegoś nie zrozumiem. Po prostu sprawdziłem się.
Teraz spokojnie  i czystym sumieniem mogę powiedzieć, że jeżeli ktoś pragnie doświadczyć czegoś nowego, mieć możliwość wyrażania swoich myśli i opinii w środowisku międzynarodowym ,dowiedzieć się, czym jest cyberbullying, a przy okazji poznać ludzi z zagranicy, to projekt Erasmus+ jest właśnie dla niego.

Wrażenia z wymiany: Pola

Erasmus jest bardzo fajną inicjatywą, do której bardzo zachęcam. Tematem wymiany był cyberbulling. Podczas spotkań online rozmawialiśmy, bawiliśmy się i robiliśmy eksperymenty razem z uczniami z Turcji, Włoch i Portugalii. Mieliśmy okazję poznać nie tylko historię miast, w których uczniowie mieszkają, ale również zobaczyliśmy ich szkoły na wirtualnych spacerach. Ciekawym doświadczeniem było usłyszenie, jak język angielski brzmi w ustach obcokrajowców. Ciekawe, czy oni też miewali problemy ze zrozumieniem naszego akcentu. Wieczorami mieliśmy osobne spotkania w domu, gdzie mogliśmy ze sobą swobodnie porozmawiać.

Skip to content